Fra Læsø til Vrångö og videre til Källö Knippla

Dag 13:
Avreise fra Læsø kl. 0730. Været er flott og det er shorts og kaptein i bar overkropp (ikke noe vakkert syn). Vinden kommer aktenom tvers så det blir lunt og godt i cocpit. Dessverre er det for lite vind til å seile i så det blir motor meste parten av veien. Men siste halvannen time friskner det til og vi seiler i god fart. Målet denne dagen er Vrångö (som vi er blitt anbefalt av noen svensker på Læsø) - et fantastisk sted! Øya er bilfri med plenty av turmuligheter. Det er også et naturreservat på øya med flotte turveier både gjennom skog og i strandlinja med flotte svaberg og strender. Dette er ett sted vi skal tilbake til! Butikken mistenker vi ikke har veldig stor omsetning - de hadde både jule- og påskemarsipan….
Havna var kjempefin og nyoppusset, og det var et hav av plass til å manøvrere på.
På kvelden var det lite vind og skipperen fant frem nål og tråd og sydde seilet - han bør nok ikke avlegge fagprøven i faget seilmaker riktig enda… Men han håper (og tror) at reparasjonen holder ut sesongen - så får han prøve å finne plass på neste års budsjett til nytt forseil.
Dag 14:
Vi startet med en tur opp på losutsikten før vi etter hvert kastet loss og satte kursen for Källö - Knippla. En koselig havn som vi også besøkte i fjor. Her traff vi igjen våre båt-bekjente Håvard og Line og deres to barn Hedda og Vegard. Gunhild syntes det var kjempestas å treffe dem igjen. Vi gikk en tur på stranda. Har også spist middag sammen med dem nå i kveld.
Vi har dessuten fått nyss om at det har stått en artikkel om oss i Vårt Land på fredag og at det skulle være et flott bildet av Gry der.
Fra Læsø til Vrångö og videre til Källö Knippla Fra Læsø til Vrångö og videre til Källö Knippla Reviewed by Trond on juli 02, 2011 Rating: 5