Fra Læsø til Vrångö og videre til Källö Knippla

Dag 13:
Avreise fra Læsø kl. 0730. Været er flott og det er shorts og kaptein i bar overkropp (ikke noe vakkert syn). Vinden kommer aktenom tvers så det blir lunt og godt i cocpit. Dessverre er det for lite vind til å seile i så det blir motor meste parten av veien. Men siste halvannen time friskner det til og vi seiler i god fart. Målet denne dagen er Vrångö (som vi er blitt anbefalt av noen svensker på Læsø) - et fantastisk sted! Øya er bilfri med plenty av turmuligheter. Det er også et naturreservat på øya med flotte turveier både gjennom skog og i strandlinja med flotte svaberg og strender. Dette er ett sted vi skal tilbake til! Butikken mistenker vi ikke har veldig stor omsetning - de hadde både jule- og påskemarsipan….
Havna var kjempefin og nyoppusset, og det var et hav av plass til å manøvrere på.
På kvelden var det lite vind og skipperen fant frem nål og tråd og sydde seilet - han bør nok ikke avlegge fagprøven i faget seilmaker riktig enda… Men han håper (og tror) at reparasjonen holder ut sesongen - så får han prøve å finne plass på neste års budsjett til nytt forseil.
Dag 14:
Vi startet med en tur opp på losutsikten før vi etter hvert kastet loss og satte kursen for Källö - Knippla. En koselig havn som vi også besøkte i fjor. Her traff vi igjen våre båt-bekjente Håvard og Line og deres to barn Hedda og Vegard. Gunhild syntes det var kjempestas å treffe dem igjen. Vi gikk en tur på stranda. Har også spist middag sammen med dem nå i kveld.
Vi har dessuten fått nyss om at det har stått en artikkel om oss i Vårt Land på fredag og at det skulle være et flott bildet av Gry der.