Fra Käringön til Malmön (via Grunsund og Lysekil)

Dag 21
Vi reiser fra Käringön til Grundsund. Ikke lange biten, men en flott tur i passe vind. Det var riktignok platt lens og skipperen styrer konsentrert for å få storseil og forseil til å stå til hver sin side. Motorgange denne dagen totalt 5 min. I Grundsund går vi en tur, tar gummibåten en tur for å gå på stranda og bade. Middagen inntas på Pelles Rökeri - en dyr plass med god mat. Vi regner med at dette er siste mulighet til å spise ute. Dagen etter mønstrer det nemlig på en kokk og da er det vel direkte uforskammet å foreslå at vi skal gå ut for å spise…
Dag 22
Vi kaster loss i Grundsund og går til Lysekil hvor nytt mannskap skal mønstre på om kvelden. Vi rekker en spasertur i byen slik at vi får sett på gamleby'n - nok et flott sted på svenskekysten. Etterpå går vi i Havsbadet. Dette er et akvarium. Besøket her ble en suksess - lite ante vel vi om at Sverre på 7 måneder skulle ta helt av. Vi andre koste oss også stort. På kvelden mønstret kokken vår Ellen på sammen med sin mann Thomas og sine to barn Sigurd og Helene. Etter at barna var lagt koste vi voksene oss om ost og kjeks i cocpit
Dag 23
Etter proviantering i Lysekil drar vi videre til Malmön. Flott seilvind. Når vi hadde fortøyd dro vi på en av de flotteste strendene vi har vært på. Her bada og koste vi oss før vi dro til båten slik at kokka kunne få skride til verket - Middag. Og hvilken middag! Vi fikk gris som var kokt i en time og deretter griilla. En eller annen råkostgreie med både gulrot og purreløk (og sikkert masse annet) Nydelig!
I morgen er vi litt usikker på hva vi gjør. Enten blir vi her en dag til og koser oss på stranda, eller så flytter vi oss litt lengre nordover.
Fra Käringön til Malmön (via Grunsund og Lysekil) Fra Käringön til Malmön (via Grunsund og Lysekil) Reviewed by Trond on juli 11, 2011 Rating: 5